Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)

Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)
Boek Ik zeil in Zeeland

zondag 29 juli 2012

De Selia te koop...

Na veel wikken en wegen bied ik de Selia te koop aan.
Ik heb hem vervangen door een iets grotere boot (Friendship 22).
Die is voor mij nog solo te zeilen, en biedt genoeg ruimte voor drie personen.

Wie mijn blog gevolgd heeft, weet dat de Selia in zeer goede conditie is, en voorzien van nagelnieuwe zeilen, een goed werkende motor, en mooie LED-verlichting, en een degelijk behandeld onderwaterschip.
Helas moet hij redelijk dringend weg door, u weet wel...  ligplaatsproblemen.

Hij is nog maar pas gerenoveerd en dat maakt het natuurlijk wel wat pijnlijk om hem nu al te verkopen, maar mn dochter heeft de smaak van het zeilen ook te pakken en vaart vaak mee, ook weekendjes. Bovendien wil ze op zo'n weekendjes meestal een vriendin uitnodigen, en dan is de Selia echt te klein.

Voorbije winter heb ik de Selia geheel behandeld tegen osmose met vier lagen epoxy en twee lagen antifouling.
Verder werd voorbije winter volgende gekocht/uitgevoerd:
- nagelnieuwe stormfok anno 2012(Van Der Werf)
- nagelnieuwe genua anno 2012 (Rolly Tasker Sails)
- grootzeil en fok nieuw aangekocht einde juni 2012! (M-sails)
- halfwinder (origineel van een Kolibri 560)
- nagelnieuwe aluminium genuarails anno 2012 met bijhorende wagens.
- Honda Four 5pk 4-takt buitenboord motor 2006 (recent onderhoud gehad!)
- gehele revisie kajuit, elektriciteit en interieur
- verstaging gedeeltelijk vernieuwd
- nieuw tafeltje
- originele kuiptent met nieuwe ritssluiting
- onderhoudsvrije batterij (anno 2011) 44Ah
- kompas
- gasvuurtje 1-pits met reserve gaspatronen (5 stuks)

Samen met alle nodige vallen, schoten etc dewelke in prima staat zijn, zeer degelijke zeilhoezen in perfecte staat, rolfok-uitrusting, zwemtrap, stootwillen, kussens in goede staat, navigatieverlichting, LED-interieurverlichting, bedieningspaneel (opnieuw bedraad). Buitenboordmotor wordt bediend vanuit de kuip via een bedieningshendel.  Geheel zeilklaar en in top-conditie dus.

Interesse? Dan mail je maar...



Nieuwe stormfok van Van Der Werf (januari 2012)

Zelfs met een halfwinder!

Nieuwe set zeilen van M-Sails

Nieuwe fok en grootzeil van M-sails (juni 2012!)

zelfs met 'salontafeltje' ;-)

De trouwe buitenboordmotor met bediening vanuit de kuip
Onderwaterschip volledig opnieuw behandeld

Twee lagen antifouling

4 lagen epoxy ter behandeling van het onderwaterschip
Nieuwe genua van Sailselect (januari 2012)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten