Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)

Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)
Boek Ik zeil in Zeeland

maandag 2 januari 2012

LED-verlichting in de Selia

2 januari: een mooie dag om te klussen ;-) Ze voorspelden temperaturen tot 10°C, dat is een erg aangename temperatuur om in de kajuit wat werkjes te doen.

Eerste werkje was het plaatsen van twee houten blokjes om het luikje van de ankerbak te vergrendelen.
Ik heb het altijd al raar gevonden dat dat luikje er zomaar los op ligt, en geen vergrendeling had.




Tweede werkje, en een veel omvangrijker, was het plaatsen van het bedieningspaneeltje voor de verlichting, en het lijmen van de twee LED-strips boven de kastjes. Toen ik op de website van LEDsky die strips zag, had ik al meteen een voorstelling in mijn hoofd wat voor leuke sfeer die strips konden creëren in de Selia, maar nadat alles aangesloten was en ik de kajuitverlichting aanstak was het effect nog veel beter dan ik durfde te hopen. Een geslaagd idee dus.


De originele kajuitverlichting heb ik ook terug geplaatst, maar nu met een LED in (zie eerdere topic) en ook dat is een geslaagde aanpassing.


Ook het 'keuken'-rekje hangt nu op zijn plaats, en dat rekje had ik ook voorzien van een LED-stripje: leuk effectje, nu hoef ik niet meer 'op de tast' mijn koffietasje te zoeken :D.


Onder de inkom van de kajuit, boven het 'keukenblad' zeg maar, heb ik ook een spotje voorzien. Nu heeft mijn keukentje dus een LED-verlichting ;-)






Eerder deze week had ik de sokkel voor het toplicht gemaakt uit een stuk gerecupereerd aluminium. Dat is nu ook gemonteerd, en aangesloten.

Volgende op het programma zal de hoofdbekabeling worden: de kabel van de batterij naar het bedieningspaneel, de laadkabel die van de motor komt, de kabel voor het heklicht, en de aansluiting van de bestaande 12V-stekker. Die kabels kan je nu nog met gemak een spaghetti noemen :D

Wat ook dringend moet gebeuren is het plaatsen van de wrangen (die hebben nu 3 lagen epoxy gekregen) zodat ik de vloertjes kan plaatsen.
De kattebakvulling in de romp is erg nuttig geweest om alle vocht op te zuigen maar door het vele lopen op die vulling wordt het stilaan zand en erg vuil in de boot.
Eerst wou ik die wrangen lijmen met epoxy, maar achteraf bekeken is dat misschien wat overdreven. De wrangen dienen enkel om de vloertjes te ondersteunen, en dan is verlijmen met TEC7 misschien een betere oplossing.

Wordt dus zeker vervolgd!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten