Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)

Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)
Boek Ik zeil in Zeeland

donderdag 15 maart 2012

Laatste epoxy-lagen

Vandaag was een uitgelezen dag om gelijk TWEE lagen epoxy op de romp aan te brengen, de twee laatste lagen.
In tegenstelling tot wat ik eerder schreef, heb ik deze morgen eerst de oneffenheden weg geschuurd.
Voila, de romp is nu effectief damp/vochtdicht.
Doordat ik binnen de vloer weggehaald heb, en de romp niet meer echt dubbelwandig is, kan de romp langs binnen verder drogen.

Het is aanbevolen om op een kaal geschraapte romp VIER lagen epoxy aan te brengen. Indien de gelcoat nog aanwezig is zijn dat minimaal TWEE lagen.
Ik heb vier dunne lagen aangebracht, dit om uitzakking door de lagere temperaturen te voorkomen.
Vandaag heb ik in de voormiddag een derde laag in gerold, na ontvetten met aceton. De temperatuur klom tot pakweg 17°C en na drie uur was deze laag reeds droog genoeg om nat in nat de vierde laag aan te brengen. Die laatste heb ik iets dikker aangebracht.

Voor een L17 volstaat pakweg 300 gram hars (L235) en 105 gram harder voor één laag.

Tussen de twee lagen kon ik natuurlijk niet stil zitten en heb ik de schuurlijsten proper gemaakt, afgekit bovenaan met TEC7, en dan twee lagen teak-olie gegeven.

Voila, een zeer vruchtbare klusdag!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten